Terug naar boven
De markt voor sportvoeding en -supplementen blijft groeien
News

De markt voor sportvoeding en -supplementen blijft groeien

Sportvoeding iets voor bodybuilders en professionele atleten? Dat was vroeger. Nu drinken we Aquarius tegen de nieuwjaarskater, eet een beetje hardloper gelletjes en hoef je geen biceps ter grootte van je hoofd meer te willen om eiwitten te slikken bij het sporten. De trend in drie delen.

De markt groeit voor supplementen
De omzet groeit hard. Wereldwijd althans. En ook al drinken we in Nederland steeds minder sportdrank, de zwaardere sportvoeding – poeders, gelletjes, tabletten of repen – verkoopt steeds beter. In 2013 werd er volgens onderzoeksbureau Euromonitor in Nederland 36,5 miljoen euro in omgezet (versus 6,7 miljard wereldwijd), ruim anderhalf keer zoveel als in 2008. En terwijl we in 2008 nog jaarlijks zo’n 1,20 per persoon uitgaven aan sportvoeding, is dat inmiddels een euro meer. Lees verder op NRCQ.nl

Advertentie