Terug naar boven
Evy Gruyaert lanceert allereerste Losse Veter magazine
Events, News

Evy Gruyaert lanceert allereerste Losse Veter magazine

Vanaf nu ligt Losse Veter ook in de winkel. Afgelopen woensdag werd in het Energy Lab in Eindhoven het eerste nummer gepresenteerd van het Losse Veter magazine. Niemand minder dan Evy Gruyaert, de bekende stem van de immens populaire app ‚Hardlopen met Evy’, was hierbij aanwezig om de cover te onthullen.

In onderstaande video introduceert Gert van Goolen, managing director van Golazo Media en partner van Losse Veter, Evy waarna Vivian Ruijters haar enkele vragen stelt over het succes van haar app.

Met de derde loopgolf heeft hardlopen een heel ander imago gekregen en heeft het wedstrijdelement plaats gemaakt voor beleving. Inmiddels is lopen niet langer alleen een sport, maar ook een levensstijl en een sociale bezigheid. Gezondheid, plezier en avontuur staan voorop. Lopen voor jezelf of met anderen deelnemen aan een evenement, van trailrun tot obstacle run, van kleinschalige social run tot grootschalige fun run.

Deze ‘nieuwe’ loper is behalve naar informatie vooral op zoek naar beleving, inspiratie en motivatie. En dat is precies waar het Losse Veter magazine zich op richt. Met 96 pagina’s aan inspirerende achtergrondverhalen, een uitgebreid voedingskatern, columns van Abdelkader Benali, Léonie van den Haak en Khalid Choukoud, trainingstips, aandacht voor mode en psychologie en veel ruimte voor fotografie zal Losse Veter zeker tot de verbeelding spreken van de nieuwe loper.

Ruimte voor een nieuw blad
Het blad verschijnt op het moment dat de bladenmarkt in zwaar weer verkeert maar, er is altijd ruimte voor een goed idee, zo weten we inmiddels uit ervaring. Losse Veter is groot geworden door haar onconventionele en vernieuwende aanpak waarmee ook dit blad tot stand is gekomen. ‘Het nieuwe lopen verdient een nieuw blad’, zo stellen oprichters Dennis Kaspori en Vivian Ruijters. Vanuit die visie is het blad tot stand gekomen. Het magazine werkt bovendien aanvullend op de actualiteit van de succesvolle website.

… en een nieuwe samenwerking
Losse Veter is zeven jaar geleden ontstaan vanuit de gedachte dat er meer te vertellen is over hardlopen dan een simpele opsomming van uitslagen. Losseveter.nl groeide, mede door haar unieke videocontent, uit tot de best bezochte hardloop- en atletiekwebsite van Nederland. In de afgelopen jaren kwam daar ook al een online magazine bij.

Om haar positie te versterken om hét inspirerende hardloopplatform van Nederland te zijn, is Losse Veter op 1 juli een samenwerking aangegaan met het Belgische Golazo media, dat naast tal van digitale media ook een hardloopblad (running.be magazine) uitgeeft voor de Belgische markt en een fietsblad (cycling.be magazine) dat ook in Nederland verschijnt. Losse Veter magazine is meteen ook de eerste uiting van die gezamenlijke kracht.

Losse Veter magazine is 96 pagina’s dik en verschijnt tweemaandelijks in een oplage van 15.000 stuks. Het septembernummer is vanaf nu te verkrijgen in de Nederlandse kiosken. Wees er snel bij want het lijkt erop dat Losse Veter 1 een echt collector’s item gaat worden.

Advertentie